"Historia - świadek czasu, światło prawdy, życie pamięci, nauczycielka życia, zwiastunka przyszłości" - Cyceron
Strony
▼
sobota, 5 października 2013
Polski wóz wsparcia piechoty "Anders"
Anders, został zaprojektowany przez gliwicki Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Urządzeń Mechanicznych OBRUM sp. z o.o. Pierwszy prototyp skonfigurowany jako wóz wsparcia ogniowego publicznie zaprezentowany został we wrześniu 2010 roku na targach uzbrojenia w Kielcach. Platforma otrzymała nazwę na cześć generała Władysława Andersa. Matką chrzestną została córka generała, Anna Maria Anders. Przygotowanie oraz realizacja prototypu wozu kosztowały 20 mln
warto dodać że BUMAR (OBRUM) obecnie PHO (Polski Holding Obronny) miał 2 plany tego cacka, jeden droższy z lepszych komponentów i drugi tańszy z gorszych. Nasza armia do testów dostałe jak łatwo się domyślić ten tańszy co skończyło się tym że pękło pod/nadwozie (nie pamiętam). Potem BUMAR dostał opiernicz i wojsko ostało "normalny" czołg do testów. P.S. Anders to w sumie Wielozadaniowa Platforma Bojowa na podstawie której mają powstać zastępcy BWP i lekkie czołgi. Jak dla mnie fajny pomysł.
warto dodać że BUMAR (OBRUM) obecnie PHO (Polski Holding Obronny) miał 2 plany tego cacka, jeden droższy z lepszych komponentów i drugi tańszy z gorszych. Nasza armia do testów dostałe jak łatwo się domyślić ten tańszy co skończyło się tym że pękło pod/nadwozie (nie pamiętam). Potem BUMAR dostał opiernicz i wojsko ostało "normalny" czołg do testów.
OdpowiedzUsuńP.S.
Anders to w sumie Wielozadaniowa Platforma Bojowa na podstawie której mają powstać zastępcy BWP i lekkie czołgi. Jak dla mnie fajny pomysł.
Niestety PHO odłożyło program do lamusa nie kontynuując jego rozwoju.
OdpowiedzUsuń